Marketing afiliacyjny co to? Mimo tak dynamicznie rozwijającego się rynku online, wielu przedsiębiorców wciąż zadaje sobie to pytanie. Marketing afiliacyjny nie jest jednak niczym innym, jak promowaniem marki za pośrednictwem partnerów, którzy na swoich profilach udostępniają linki do witryny reklamodawcy. Jaki związek ma to jednak z pozycjonowaniem sklepów internetowych i platformą Shopper? Łączy je bez wątpienia ten sam cel – zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów. Sprawdź zatem, co powinieneś wiedzieć o tej strategii!
Shoper – co to takiego?
W sieci istnieje wiele systemów do koordynowania witryn e-commerce. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem okazuje się jednak Shoper. Model ten umożliwia organizowanie wszelkich procesów sprzedaży online, od złożenia zamówienia, przez jego wysyłkę, aż do zaksięgowania wpłaty. Mnogość funkcji i dostęp do wielu analiz zapewnia możliwość optymalizacji strategii sprzedażowej, co przekłada się na osiągane wyniki sprzedażowe.
Pozycjonowanie Shoper – co warto wiedzieć?
Wiedząc, marketing afiliacyjny co to, kolejnym krokiem jest poznanie charakterystyki jednej z najważniejszych praktyk marketingowych, jaką jest pozycjonowanie. Nawet najlepiej skoordynowana witryna nie osiągnie satysfakcjonujących wyników bez odpowiednich działań promocyjnych. Pozycjonowanie Shoper jest najlepszym sposobem na zwiększenie bazy klientów i budowanie autorytetu marki. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, między innymi tworzenie wartościowych treści, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, dbałość o metadane i słowa kluczowe, prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych czy optymalizacja szybkości witryny. Wśród najistotniejszych czynników wymienić można również dostosowanie struktury i funkcjonalności witryny do urządzeń mobilnych. Jak bowiem wiadomo, większość współczesnych użytkowników dokonuje zakupów z poziomu smartfonów.
Dlaczego warto pozycjonować sklepy internetowe?
Wysoka pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania to najlepszy sposób na budowanie świadomości marki i zwiększenie bazy klientów. Wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych umożliwia zaprezentowanie oferty osobom rzeczywiście zainteresowanym zakupem danych produktów czy usług, a przemyślana sieć linków zwrotnych zwiększa ruch na stronie i pokazuje Google, że zasługuje ona na wysoką pozycję w SERP. Im wyżej sklep znajduje się w rankingu, tym większa szansa na pokonanie konkurencyjnych marek i zyskanie miana lidera w branży. Pozycjonowanie Shoper jest więc doskonałym narzędziem marketingowym, które powinno być częścią strategii sprzedażowej każdej współczesnej firmy.
Podsumowanie
Kiedy wiesz już, marketing afiliacyjny co to, stworzenie skutecznego planu promocyjnego nie powinno stanowić żadnego problemu. Mimo że pozycjonowanie nierzadko okazuje się dość wymagającą i czasochłonną strategią, zdecydowanie warto połączyć ją z innymi formami marketingu online, gdyż okazać się to może kluczem do sukcesu każdego współczesnego biznesu!