Wiele porad, które można znaleźć na temat tego, jak być bardziej produktywnym w ciągu dnia, dotyczy próby zmieszczenia większej ilości pracy w swoim harmonogramie, wciśnięcia większej ilości zadań i spotkań w krótszy czas. Ale to niekoniecznie jest najbardziej produktywny sposób – nikt nie może pracować nadludzką ilość godzin bez wypalenia, a celem bycia produktywnym jest zrobienie wszystkiego przy mniejszym wysiłku. Powinieneś skupić się na tym, jak faktycznie wykorzystujesz swój czas i ustanowić dobre nawyki, które pomogą Ci wzdłuż.
Pierwszym krokiem jest ustalenie priorytetów: Aby dowiedzieć się, które zadania są najważniejsze, zrób listę wszystkiego, co trzeba zrobić w ciągu najbliższych kilku dni i/lub tygodni, a następnie ustal priorytety w oparciu o to, gdzie znajdują się one w Twoim opisie stanowiska pracy lub gdzie są ważne w stosunku do siebie. Punkty bonusowe, jeśli również czynnik w jak wiele czasu każdy z nich zajmie i jak trudne będzie.
Drugim krokiem jest stworzenie harmonogramu: Zanim zaczniesz pracować nad czymś, zaznacz, kiedy będziesz nad tym pracować, aby nie prześlizgnęło się przez pęknięcia. Harmonogram możesz zrobić na kartce lub ściągnąć aplikację na telefon, która będzie Ci przypominać o zadaniach do zrealizowania. Jeśli jest coś, co wiesz, że zajmie więcej czasu niż się spodziewasz, spróbuj odłożyć na to dodatkowy czas lub zaplanować to wcześniej. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://smartzilla.pl/ .