Czy ubrania bez logotypów są nadal modne?

Jesteśmy wielkimi fanami logotypów, ale pozostaje pytanie – czy jeśli koszula, czapka lub torba nie ma żadnych widocznych logotypów, lub brandingu, to czy nadal jest modna? W idealnym świecie moda mogłaby istnieć bez etykiet. W rzeczywistości myślę, że kiedyś tak było – w latach 50. i 60. XX wieku, kiedy firmy nie musiały umieszczać swoich nazw na każdym elemencie garderoby, ponieważ zdobyły już wystarczające zaufanie klientów, aby uczynić ich lojalnymi. Dziś jednak nasza szafa jest wypełniona tak wieloma rzeczami, które noszą nazwę jakiejś marki (lub marki „vintage”), że nawet jeśli znajdziesz coś bez żadnego znaku firmowego, na pewno będziesz się zastanawiać, kto to zrobił lub gdzie można kupić więcej takich rzeczy. Najbardziej oczywistym celem logo jest identyfikacja, kto wykonał produkt – nie jest tam tylko dla ozdoby. Jednak jeśli kupujemy produkty znanych marek, które już poznaliśmy i którym ufamy pod względem jakości i stylu, to dlaczego to logo musi być tak widoczne? Dlaczego nie możesz być na tyle zaznajomiony z firmą, że rozpoznasz jej nazwę nie widząc jej logo?

Moda bez tajemnic

Loga są w całym naszym życiu, i to już od początku XX wieku. W rzeczywistości nawet jeśli nie uważasz się za fashionistę lub jesteś zbyt młody, aby pamiętać koszulki z sitodrukiem (które zapoczątkowały ten trend), nadal widziałeś logo. Są w Twoim sklepie spożywczym, na znakach drogowych i prawdopodobnie na niektórych urządzeniach w Twojej kuchni. Pierwszy raz naprawdę zauważyłem logo było około dwóch lat temu, kiedy szedłem ulicą z moją mamą. Byliśmy w modnej dzielnicy, gdzie wszystkie sklepy odzieżowe wydawały się mieć tylko jedną rzecz wspólną: nie miały żadnych logo na swoich ubraniach ani na witrynach sklepowych. Było to dla mnie dziwne, ponieważ tak bardzo przyzwyczaiłem się do widoku logo wszędzie i nie miało to dla mnie sensu, że sklep zdecydowałby się go nie mieć. Jak się okazuje, jest to spowodowane obecną definicją „stylu” w modzie – ubrania bez logo są uważane za bardziej stylowe niż ubrania z logo, ponieważ są uważane za wolne od wpływu korporacji. Było to prawdą, gdy wielkie firmy, takie jak Coca-Cola i McDonald’s, sponsorowały linie odzieżowe i reklamowały się bezpośrednio na ludziach jako sposób na sprzedaż swoich produktów.

Niektórzy powiedzieliby, że powodem, dla którego niektórzy ludzie noszą ubrania z logo jest to, że chcą wyglądać jak wszyscy inni, podczas gdy inni powiedzieliby, że to dlatego, że lubią ubrania i chcą, aby logo dać innym pomysł, jakie marki lubią. W końcu to naprawdę tylko zależy od osoby noszącej je. W tym artykule mamy zamiar pokryć obie strony postrzegania: od tych, którzy lubią ubrania bez logo i tych, którzy nie. Jeśli zainteresował Cię ten temat, to wejdź na joysy.pl.