Jak wygląda audyt strony internetowej?

Audyt strony internetowej to usługa, która polega na dokonaniu oceny stanu witryny internetowej pod kątem jej zgodności ze standardami wyszukiwarek oraz możliwości poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Audyt ten obejmuje analizę struktury i treści strony, optymalizację kodu źródłowego, audyt robotów indeksujących oraz linkbuilding. W celu dokonania audytu seo warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji interaktywnej lub freelancera.

Audyt strony internetowej to ocena wydajności strony pod kątem potencjalnej optymalizacji. Zwykle obejmuje:

  • Konfiguracja serwera (PHP, CSS, buforowanie zapytań)
  • Obsługa wersji mobilnej
  • Generowanie i przesyłanie mapy witryny
  • Analiza treści obejmująca: gęstość słów kluczowych, analizę linków zwrotnych, analizę konkurencji
  • Indeksowanie wyszukiwarek w celu zidentyfikowania wszelkich problemów z ograniczeniami indeksowania.

Audyt jest zwykle przeprowadzany w celu zidentyfikowania słów kluczowych, które należy uwzględnić w kampanii SEO, a także identyfikacji elementów witryny, w których można wprowadzić zmiany w celu poprawy jej rankingu SEO.

Celem audytu serwisu jest zidentyfikowanie, jakie ulepszenia doprowadziłyby do większej widoczności na stronach wyników wyszukiwania (SERP), większego ruchu i możliwości konwersji lub po prostu pozytywnego doświadczenia użytkownika.

Celem audytu strony internetowej jest umożliwienie marketerom i innym interesariuszom w biznesie zrozumienia, jak dobrze działa strategia optymalizacji ich witryny pod kątem wyszukiwarek, w tym informacje o bieżącym rankingu witryny w SERP.