Odpowiedź bezpośrednia jest rodzajem lokowania produktu, czyli formą reklamy, w której produkty są umieszczane w treści programowej. Lokowanie może odbywać się podczas fazy filmowania (zwanej również on-camera) lub podczas postprodukcji (zwanej również off-camera).
W odpowiedzi bezpośredniej nazwa lub logo marki jest włączone do dialogu programu. Bezpośrednia odpowiedź występuje zarówno w telewizji i radiu, ale termin „bezpośrednia odpowiedź” stał się bardziej powszechny, ponieważ został użyty do opisania praktyki reklamowej, która po raz pierwszy pojawiła się w radiu. Bezpośrednia odpowiedź jest również znana jako „lokowanie produktu” i „marketing wbudowany”.
Bezpośrednia odpowiedź jest uważana za preferowaną metodą lokowania produktu, ponieważ zwykle wymaga mniej czasu i pieniędzy niż inne formy reklamy. Lokowanie produktu mówi się, że jest skuteczne, ponieważ odbywa się w naturalnym otoczeniu i jako część bieżącej rozmowy bez przerw. Jednak krytycy sugerują, że bezpośrednia odpowiedź może prowadzić do zamieszania wśród widzów o tym, czy oglądają reklamę lub uzasadnione programowanie.
Ponadto, programiści często niechętnie pozwalają na bezpośrednią odpowiedź ze względu na obawy dotyczące ich dziennikarskiej integralności i wiarygodności. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://writtedly.pl/ .